In 2014 organiseerde Anny Beckers een kleine tentoonstelling met 12 deelnemers in de pas geopende the Pub&Churchill in Made. Deze eerste tentoonstelling vond plaats in het eerste weekend van oktober; het weekend van de ter zielen gegane “kunstroute”. Dit nieuwe concept om kunstenaars op één locatie te laten exposeren, in plaats van allemaal in hun eigen atelier, viel in de smaak van zowel de kunstenaars als de bezoekers. En zo volgde het jaar erop opnieuw een expositie.

Aangestoken door de succesformule van Anny Beckers werden er ook in andere kernen van de gemeente Drimmelen, zoals Drimmelen, Hooge en Lage Zwaluwe, Wagenberg en Terheijden exposities georganiseerd in hetzelfde weekend. Tussen de organisatoren van de verschillende locaties was inmiddels veel overleg en werden dezelfde promotiematerialen gebruikt. En tijdens die vergaderingen ontstond het idee om alle krachten te bundelen. Maar helaas ontbrak het aan geldelijke middelen om van het kunstweekend een rechtsvorm te maken.

Maar met hulp van een gift uit de nalatenschap van kunstenares en mede-organisator Marijke Schelleman is in 2022 Stichting Kunstweekend Gemeente Drimmelen opgericht. Het bestuur van de stichting bestaat uit Anny Beckers-Bongers (voorzitter), Conny Miltenburg (secretaris) en Christel Sins-Camp (penningmeester).

Het kunstweekend is om organisatorische redenen verplaatst naar de Amerhal. De Amerhal is in het kermisweekend van Made normaliter gesloten, maar opent dit weekend voor alle (amateur)kunstenaars uit de gemeente Drimmelen haar deuren. En alle kunstliefhebbers zijn dan natuurlijk van harte welkom!