Stichting Kunstweekend Gemeente Drimmelen (SKWD)

Algemeen

• Reglement deelname van Stichting Kunstweekend Gemeente Drimmelen voor deelname aan de door SKGD georganiseerde expositie.
  • De expositie van SKWD zal jaarlijks plaats vinden tijdens het kermisweekend van Made (laatste weekend van september).
  • De locatie is: Amerhal te Made.
  • Openingstijden 11:00 – 17:00 uur.
  • Toegang voor bezoekers is gratis.
  • Bij onduidelijkheden in dit reglement deelname beslist het bestuur van SKGD.

Deelname en kosten:

• Om deel te nemen aan de expositie dient de kunstenaar zich in te schrijven via het inschrijfformulier op deze website.
  • De inschrijving is pas definitief als het inschrijfgeld is bijgeschreven op bankrekeningnummer: NL70 RBRB 8841 4352 83 t.n.v. Stichting Kunstweekend Gemeente Drimmelen onder vermelding van de naam van de kunstenaar.
  • Bij deelname/inschrijving gaat de kunstenaar akkoord met dit reglement.
  • De kosten voor deelname bedragen € 20,00 per inschrijving en zijn o.a. voor de huur van expositiemiddelen, reclame, vermelding op de hand-out/brochure, lunch en een aantal consumpties
  • Annulering (met restitutie inschrijfgeld*) is mogelijk tot 6 weken voor de expositiedatum. Daarna is annuleren en restitutie niet meer mogelijk. * Het reeds betaalde inschrijfgeld zal  teruggestort worden naar de rekening waarvan betaald is.
  • De inschrijftermijn staat vermeld op het inschrijfformulier. Latere inschrijving alleen op basis van beschikbaarheid.
  • Het aantal te plaatsen kunstenaars is beperkt en zal op basis van betaaldatum ingedeeld worden.
  • Door de sponsoren worden consumptiebonnen/lunch verzorgd.
  • Van iedere kunstenaar zal de naam, een portretfoto èn een kunstwerkfoto geplaatst worden in de hand-out/brochure die aangeboden wordt aan de bezoekers. Eventueel kan een e-mailadres of website vermeld worden.
  • Door deelname wordt automatisch toestemming gegeven aan SKGD om beeldmateriaal van de geëxposeerde kunstwerken te gebruiken voor promotionele doeleinden.
  • Alle persoonlijke gegevens van de kunstenaar zullen door SKGD uiterst zorgvuldig behandeld en bewaard worden en niet met derden gedeeld worden. Zie ook de Privacy Verklaring AVG onderaan de pagina.
  • Op verzoek, of indien niet meer nodig, zullen alle persoonlijke gegevens vernietigd worden.
  • Voor een succesvolle deelname is een constante aanwezigheid tijdens de expositie een vereiste. In overleg met het bestuur is het mogelijk om een korte pauze in te lassen.

Inrichten/opruimen expositie:

• De expositieruimte zal ingericht worden door SKGD met borden, tafels en vrije ruimtes.
  • Van te voren dient de kunstenaar het expositiemiddel aan te geven: bord of tafel of vrije ruimte.
  • Afmeting bord: 2x 2,40 x 1,20 m1 voor zware/grote werkstukken of 6 x 1,25 m1 voor lichte werkstukken (voorzien van ophangmogelijkheden).
  • Afmeting tafel: 2x 1,50 x 0,75 (gedekt met zwart kleed).
  • Afmeting vrije ruimte: circa 6 m2 (in overleg).
  • Alle ter beschikking gesteld expositiemateriaal dient met respect behandeld te worden: gebruik van eigen ophanghaken/plakband/punaises e.d. is niet toegestaan.
  • Bij beschadiging van expositiemateriaal zullen kosten van reparatie of vervanging doorberekend worden aan de gebruiker.
  • Het plaatsen van de kunstwerken wordt gedaan door de kunstenaar op zaterdag tussen 09:00 en 10:30 uur.
  • Het verwijderen van de kunstwerken wordt gedaan door de kunstenaar op zondag tussen 17:00 en 18:00 uur. Het meehelpen bij het opruimen van de expositiemiddelen wordt zeer gewaardeerd.
  • Verkoop van kunstwerken tijdens de expositie is mogelijk; commerciële promotie (prijskaartjes/prijslijsten/workshopaanbiedingen) is alleen toegestaan, wanneer deze nauwelijks zichtbaar is (zijkant/onderkant o.i.d). Tijdens de expositie mogen er geen kunstwerken verwisseld of verwijderd worden.
  • Per plaats wordt een stoel ter beschikking gesteld.
  • Jassen, tassen en verpakkingsmateriaal niet in de expositieruimte, maar in de daarvoor bestemde ruimte. Deze ruimte is onbewaakt, dus niet geschikt voor waardevolle spullen.
  • In de expositieruimte mag niet gegeten worden.
  • Geluid producerende media dienen gebruik te maken van een hoofdtelefoon.
  • De regels van de Amerhal dienen gerespecteerd te worden.

Verzekering:

• Deelname aan de expositie is op eigen risico. De kunstwerken zijn niet verzekerd tijdens de expositie.
  • SKGD is niet aansprakelijk bij schade aan of diefstal van de geëxposeerde kunstwerken.
  • De Amerhal wordt buiten openingstijden afgesloten en is voor niemand toegankelijk.

Het bestuur van Stichting Kunstweekend Gemeente Drimmelen wenst alle deelnemers een prettige expositie toe!